Lesson 2


Lesson 2
Personal pronouns
Text
Woman - “You make me feel insignificant. You treat me like a child. You belittle me. You don’t like my friends, you get angry with me when I see them, you don’t want me to succeed. You undermine me, nothing I say is correct, I can’t even choose a movie or order dinner, you think the things I’m interested in are ridiculous, everything is rational and calculated to you, you’re not supportive of my work, you don’t want to take me seriously, you want to own me and control everything, but people aren’t like – you can’t run their lives or derive your security from possessing them. You can’t expect me to spend my life trying to be what you think I should be.”
Man “But I love you.”

Vocabulário Básico
1. to make
2. to feel
3. to treat
4. to belittle
5. friends
6. to get angry with
7. when
8. to see
9. to want
10. to succeed
11. to undermine
12. nothing
13. to say
14. can (can’t)
15. even
16. to choose
17. movie
18. to order dinner
19. to think
20. everything
21. supportive
22. work
23. to take seriously
24. to own
25. people
26. to run
27. life (lives)
28. to spend
29. to try
30. should

Questões sobre o texto
1. Qual é o problema do texto apresentado?

2. Como o personagem masculino do texto se justifica diante de tantas reclamações da sua companheira?
3. Como poderia ser traduzida a expressão “...you’re not supportive of my work...”?

Vocabulário Ampliado
To feel
1. to feel hot:
2. to feel cold:
3. to feel ashamed:
4. to feel lonely:
5. to feel hurt:
6. to feel the pulse:
7. to feel sorry for:
8. feeling:
To choose
1. to choose between X and Y:
2. He was chosen President:
3. She chose to travel:
4. choice:
5. I have no choice:
6. at your choice:
7. Take your choice:
8. by choice:

Exercício
Complete as frases com palavras ou expressões do vocabulário Básico.
1. You should believe him and _________ him _____________.
2. ________ people that don’t like her at first, try to understand her.
3. You shouldn’t _____________ me! I never treat you like a child!
4. Many people _________ their lives trying to succeed.
5. My parents _________ a house on that street.
6. When I go to a restaurant I usually ________ steak for __________.

Personal pronouns (I)
Subject personal pronouns “…angry with me when I see them…” (pronome pessoal com função de sujeito, primeira pessoa do singular)

Pessoas formas tradução
Singular
1ª I eu
2ª You você, tu
3ª He ele
idem She ela
idem It ele, ela (animais, coisas, acontecimentos)
Plural
1ª We nós
2ª You vós, vocês
3ª They eles, elas (forma plural para he, she e It)

Usos
1. Com a função de sujeito de orações:
She likes Literature and History. Suddenly, they turned and greeted us.
2. Para substituir termos da oração com função de sujeito:
Alexandre is proud of his math grades. He studies hard.
Bia and Raul are traveling to the USA next month. They are very happy about it.

Personal pronouns (II)
Object personal pronouns “…angry with me when I see them…” (pronome pessoal com função de objeto, terceira pessoa do plural)
Pessoas formas tradução
Singular
1ª Me me, mim, comigo
2ª You te, ti, -tigo, você
3ª Him o, lhe, ele
Idem Her a, lhe, ela
Idem It o, a, lhe, ele, ela (animais, coisas, acontecimentos)
Plural
1ª Us nos, -nosco, nós
2ª You vos, vosco, vocês
3ª Them os, as, lhes, eles, elas (forma plural para him, her e It)

Usos
1. Com a função de objeto (direto ou indireto) de orações:
You undermine me, nothing I say is correct.
Ask them to call us back on Saturday, please!
2. Para substituir termos da oração com função de objeto:
I Will invite Marcelo and Cristina For dinner. I like them very much.
I didn’t understand this lesson. Could you explain it to me?
3. Após preposições, com função de objeto:
It was nice of him to visit his aunt on Christmas.
Give this money to them, immediately.

Tradução (texto)
Mulher - "Você me faz sentir insignificante. Você me trata como uma criança. Você me diminui. Você não gosta de meus amigos, você fica irritado comigo quando vejo você, você não quer que eu seja bem sucedida. Você prejudica-me, nada que eu digo é correto, não posso sequer escolher um filme ou pedir jantar, você acha que as coisas que me interesso em são ridículas, tudo é racional e calculado para você, você não apoia meu trabalho, você não quer me levar a sério, você quer controlar tudo e eu mesma, mas as pessoas não são assim - você não pode forçar as suas vidas ou demandar sua segurança pela posse delas. Você não pode esperar que eu passe minha vida tentando ser o que você acha que eu deveria ser. "
Homen "Mas eu te amo."

Postar um comentário

0 Comentários

Close Menu